Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, czego unikać tworząc swój wizerunek w mediach społecznościowych. Czas na drugą listę, również przygotowaną wraz z ekspertem mediów społecznościowych, Michałem Zawadą.
Co warto robić w mediach społecznościowych:
- Na Facebooku – pisz krótkie posty, udostępniaj zdjęcia, filmy i linki. Na Instagramie – wrzucaj zdjęcia/filmy, z krótkim opisem oraz hasztagami. Na Twitterze – pisz krótkie, proste informacje z hasztagami i linkami. We wszystkich tych mediach chodzi przede wszystkim o złapanie zainteresowania odbiorcy, a na przykucie uwagi masz średnio 3 sekundy.
- Podkreślaj swoje mocne strony – pokazuj zarówno swoje umiejętności sportowe, wysoką sprawność, jak i pozytywne cechy charakteru, siłę mentalną, determinację itp.
- Bądź autentyczny i pokazuj kim jesteś oraz kim chcesz być.
- Informuj, jakie masz starty i plany treningowe – nigdzie indziej ludzie się o tym nie dowiedzą!
- Dawaj przykład, że dbasz o zdrowy styl życia.
- Dopasuj język do grupy odbiorców.
- Pisz w miarę zwięźle i urozmaicaj posty obrazkami/zdjęciami/memami/filmami itp.
- Wrzucaj zdjęcia i filmy wysokiej jakości, jak najbardziej profesjonalne, ładne i z pomysłem. Ludzie lubią widzieć swoich bohaterów, więc warto pokazywać na nich siebie. „Selfie” zgarniają dużo polubień, ale warto uważać, żeby nie pojawiały się za często i nie były jedynym rodzajem udostępnianych fotografii.
- Krzyżuj dyscypliny – pokazuj, że jesteś też dobry/dobra w innych sportach, masz różne wyjątkowe umiejętności oraz znasz innych sportowców i im kibicujesz.
- Nagrywaj śmieszne/ciekawe wyzwania.
- Planuj komunikację tak, żeby była coraz częstsza im bliżej do ważnych zawodów oraz gdy osiągasz sukcesy.
- Miej kanał na Youtube, jeśli masz ciekawe nagrania filmowe lub wolisz opowiadać niż pisać. Coraz większą popularnością cieszą się filmiki nagrywane na żywo na Facebooku i Instagramie. Dobrze odbierane są też vlogi sportowców. Można je prowadzić w bardzo różny sposób – tu możesz porównać vlog Jakuba Andrzejczaka i Adama Kszczota.
- Odpowiadaj na komentarze i prywatne wiadomości – budowanie relacji z odbiorcami to podstawa dobrze funkcjonujących mediów społecznościowych.
Masz pytania dotyczące tworzenia swojego wizerunku w social media? Napisz nam, a wraz z naszym specjalistą rozwiejemy Twoje wątpliwości.
[…] Instagram). Myślę, że od naszej widoczności w tych miejscach naprawdę wiele zależy. Pokazujmy w social mediach to, jak trenujemy, jak się przygotowujemy do zawodów, co robimy w czasie wolnym i bądźmy w tym […]