Kontynuujemy temat, jak zarabiać jako sportowiec. Wiemy już, że warto w tym celu prowadzić swój publiczny profil dla fanów i potencjalnych sponsorów. W drugim kroku chcemy Ci pomóc w zamieszczaniu odpowiednich, a zarazem atrakcyjnych treści.
We współpracy z naszym ekspertem mediów społecznościowych, Michałem Zawadą, przygotowaliśmy dwie listy. Co warto robić, a czego nie, tworząc swój wizerunek sportowca w mediach społecznościowych. Przewrotnie zaczynamy od publikacji tych drugich wskazówek.
Czego unikać tworząc swój wizerunek w social media:
- Wrzucania zdjęć z aktywności zabronionych prawnie lub przez standardy sportowe (np. przedstawiające spożywanie alkoholu, korzystanie z używek).
- Zbyt częstych postów, zwłaszcza na Facebook’u. Trzeba mieć w tym wyczucie i sensowną strategię.
- Hasztagów na Facebooku. Na Instagramie i Twitterze są jak najbardziej wskazane.
- Udostępniania filmów i zdjęć w złej jakości. Ludzie lubią oglądać ładne rzeczy.
- Wypowiadania się na tematy polityczne, religijne, dotyczące broni palnej oraz imprez z alkoholem. W tych obszarach znajdziesz tyle samo fanów, co hejterów – nie ma sensu ryzykować.
- Wrzucania tego samego na raz na Facebook’a, Instagram i inne media. Może to być odebrane jako spam i zniechęcić odbiorców do śledzenia wszystkich Twoich profili.
- Kasowania komentarzy – chyba że zawierają w sobie treści niecenzuralne. Na wszystkie inne lepiej odpowiedzieć lub nie wchodzić w dyskusję.
- Kupowania polubień i komentarzy. Prawdziwi fani zwrócą uwagę, że pozostałe osoby są nieautentyczne i mogą stracić do Ciebie zaufanie.
- Zbyt długich postów, w dodatku bez zdjęć i przerw. Większość osób “scrolluje” media społecznościowe i poświęca mało czasu na pojedyncze posty. Jest nawet skrót na to “tl;dr”, który oznacza “too long, didn’t read” (“za długie, nie czytałem/nie czytałam”).
- Popełniania błędów językowych. Ludzie uwielbiają wytykać błędy językowe i robić zrzuty ekranów znanych osób i marek popełniających gafy.
- Traktowania odbiorców, jakby byli robotami, a nie konkretnymi osobami. Odbiorcy szybko odczuwają, jeśli tylko chcesz im coś sprzedać lub próbujesz ich wykorzystać do pozyskania sponsorów.
- Nie proś o lajki – jest to niekomfortowe dla osób, które już polubiły Twoją stronę.
Co w takim razie warto robić? O tym już za tydzień.
[…] czas temu pisaliśmy o tym, czego unikać tworząc swój wizerunek w mediach społecznościowych. Czas na drugą listę, również przygotowaną wraz z ekspertem mediów społecznościowych, […]