Czego unikać tworząc swój wizerunek w mediach społecznościowych

Kontynuujemy temat, jak zarabiać jako sportowiec. Wiemy już, że warto w tym celu prowadzić swój publiczny profil dla fanów i potencjalnych sponsorów. W drugim kroku chcemy Ci pomóc w zamieszczaniu odpowiednich, a zarazem atrakcyjnych treści.

We współpracy z naszym ekspertem mediów społecznościowych, Michałem Zawadą, przygotowaliśmy dwie listy. Co warto robić, a czego nie, tworząc swój wizerunek sportowca w mediach społecznościowych. Przewrotnie zaczynamy od publikacji tych drugich wskazówek.

Czego unikać tworząc swój wizerunek w social media:

  • Wrzucania zdjęć z aktywności zabronionych prawnie lub przez standardy sportowe (np. przedstawiające spożywanie alkoholu, korzystanie z używek).
  • Zbyt częstych postów, zwłaszcza na Facebook’u. Trzeba mieć w tym wyczucie i sensowną strategię.
  • Hasztagów na Facebooku. Na Instagramie i Twitterze są jak najbardziej wskazane.
  • Udostępniania filmów i zdjęć w złej jakości. Ludzie lubią oglądać ładne rzeczy.
  • Wypowiadania się na tematy polityczne, religijne, dotyczące broni palnej oraz imprez z alkoholem. W tych obszarach znajdziesz tyle samo fanów, co hejterów – nie ma sensu ryzykować.
  • Wrzucania tego samego na raz na Facebook’a, Instagram i inne media. Może to być odebrane jako spam i zniechęcić odbiorców do śledzenia wszystkich Twoich profili.
  • Kasowania komentarzy. Jakikolwiek by on nie był, ktoś poświęcił swój czas. Lepiej na niego odpowiedzieć lub nie wchodzić w dyskusję.
  • Kupowania polubień i komentarzy. Prawdziwi fani zwrócą uwagę, że pozostałe osoby są nieautentyczne i mogą stracić do Ciebie zaufanie.
  • Zbyt długich postów, w dodatku bez zdjęć i przerw. Większość osób “scrolluje” media społecznościowe i poświęca mało czasu na pojedyncze posty. Jest nawet skrót na to “tl;dr”, który oznacza “too long, didn’t read” (“za długie, nie czytałem/nie czytałam”).
  • Popełniania błędów językowych. Ludzie uwielbiają wytykać błędy językowe i robić zrzuty ekranów znanych osób i marek popełniających gafy.
  • Traktowania odbiorców, jakby byli robotami, a nie konkretnymi osobami. Odbiorcy szybko odczuwają, jeśli tylko chcesz im coś sprzedać lub próbujesz ich wykorzystać do pozyskania sponsorów.
  • Nie proś o lajki – jest to niekomfortowe dla osób, które już polubiły Twoją stronę.

Co w takim razie warto robić? O tym już za tydzień.

Jedna odpowiedź do “Czego unikać tworząc swój wizerunek w mediach społecznościowych”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *